Rynek Infrastruktury
W Mszanie trwa konferencja GDDKiA poświęcona sytuacji na budowie obiektu autostradowego MA-532. Przedstawiciele Generalnej Dyrekcji stwierdzili, że winę i odpowiedzialność za obecny stan rzeczy ponosi firma Alpine Bau. Według inwestora nie zrealizowała ona prac we właściwy sposób.
GDDKiA twierdzi, że most jest dobrze zaprojektowany i będzie on kończony według projektu inwestora. Obecnie wykonawca „wyprowadza się” z placu budowy i wywozi z terenu inwestycji cały swój sprzęt.
Obecny na konferencji profesor Jan Biliszczuk, który zaprojektował między innymi Most Rędziński we Wrocławiu, powiedział, że firma Alpine Bau mogłaby naprawić most do końca tego roku za kwotę 8 mln zł. Jak podano podczas konferencji, koszt naprawy mostu wyniesie 25 mln zł.
W piątek GDDKiA poinformowała również o tym, że odstąpi od umowy z Alpine Bau, mimo wcześniejszych próśb o zweryfikowanie odmowy i powrócenie na plac budowy. Okazało się, że bank zabezpieczający inwestycję wypłacił GDDKiA 55 mln zł zabezpieczenia i GDDKiA nie chce już kontynuować współpracy z Alpine Bau.
Wczoraj wykonawca zakomunikował, że podtrzymuje swoją decyzję o rezygnacji z prowadzenia prac. Firma zdementowała także plotki, że zejście z budowy miałoby być konsekwencją kłopotów finansowych Alpine Bau. W komunikacie podano, że pozycja Alpine Bau jest stabilna.